PENGALAMAN EKZEMA DI BIBIR SANGAT MENYAKITKAN

10:26

Gambar di atas menunjukkan ekzema yang saya sendiri hadapi , memang perit , tapi setiap sakit yang datang tu untuk menghapuskan dosa dosa kecil kita kan ?

Itu yang saya cakap pada diri saya .ekzema ni saya dapat akibat daripada terlalu terdedah kepada cahaYa matahari . Pada 8 feb 2015-10 feb saya terlibat dengan sukan bola jaring .


Jadi , sepanajng tiga hari berlangsung kami semua memang terdedah kepada cahaya matahari dalam jangka masa yang sangat lama .walaupun masa tu setiap seorang dibekalkan topi  :)

 al maklumlah ,cuaca sekarang sangat panas.dan mase tu saya kekurangan air . Memang perit mase tu .bibir terlampau kering .nak ketip bibir pun tak boleh tau rasa pedih . Dan saya nak senyum boleh sikit je . nak  bukak mulut masa tu nak suap makanan hanya sikit je boleh bukak dan saya hanya makan bubur sahaja .

Selepas dua hari saya ade g klinik satu malaysia dan medical assitant di situ sarankan saya pergi  ke klinik kesihatan esoknya .

Dan dapat lah ubat nsangat oke ubatnye .ubat sapu tau dan saya 
banyakkan minum air
sewaktu bibir saya sangat kering sampai terkopek


 oke boleh lihat , selama hampir 3minggu nak recover tau .saya jugak amalkan vitamin c plus untuk peredaran darah .sebab bibir saya nampak sangat pucat dan warna gelap .macam gothic dah saya tengok .haha ..


lepas dua minggu alhamdulilah beransur pulih dengan bantuan ubat sapu doc ,jaga makan , minum air masak banyak2 dan makan vitamin c .alhamdulilah


Syukur ..nak try amik vita c plus sangat lah digalakkan tau . Meh la baca tau fungsi vitamin c niFungsi vitamin c
  sekian perkongsian dari saya :)

Jumpa lagi tau


Untuk oder : call / sms / whatsapp
 017 8732289 Farzana












You Might Also Like

0 comments

Contact Form

Name

Email *

Message *

Popular Posts

Like us on Facebook

https://www.facebook.com/profile.php?id=100013792563140

Flickr Images