ALFALFA VITAMIN POWER

19:10

Assalammualaikum :) harini dah 3januARI 2014 ..Seperti di atas ALFALFA VITAMIN POWER .

sebelum saya berkongsi dengan lebih lanjut apa itu alfalfa ?
 Alfalfa adalah tanaman sejenis tanaman herba tahunan yang memiliki beberapa ciri, yaitu berakar tunggang, batang menyelusur tegak dari dasar kayu dan tingginya berkisar 30-120 cm, serta daun tersusun tiga. Tangkai daun berbulu dan berukuran 5-30 mm. Kedalaman akar alfalfa dapat mencapai 2-4 meter. Saat memulai perkembangan batang, tunas aksiler di bagian bawah ketiak daun akan membentuk batang sehingga mahkota pada bagian dasar menjadi pangkal dan tunas aksiler di atas tanah membentuk percabangan. Perbungaan tersusun pada tandan yang padat dengan bunga kecil berwarna kuning.Tumbuhan ini mampu hidup hingga 30 tahun, bergantung dari keadaan lingkungan. Alfalfa juga memiliki bintil (nodul) akar yang mengandung bakteri .Rhizobium meliloti sehingga dapat menambat atau mengikat nitrogen dari atmosfer untuk keperluan tumbuhan.



ALFALFA COMPLEX SHAKLEE



Bagi ALFALFA COMPLEX SHAKLEE pula diperbuat dari tanaman alfalfa (Medicago Sativa secara organik di California yang bebas dari pesticid , herbasid , dan menggunakan bahan kompos/baja bebas kimia .  
  
Untuk pengetahuan semua alfalfa ini juga dikenali sebagai RAJA SEGALA TUMBUHAN .Medicago Sativa memiliki gred yang paling tinggi di kalangan tumbuhan alfalfa tau :) . Tumbuhan ni mengambil sekurang kurangnya 2 tahun untuk membesar dan akarnya boleh mencapai sehingga 20 kaki ke dalam tanah untuk menyerap pelbagai nutrisi . 

Daun alfalfa shaklee pula,  hanya dituai bila ia telah capai tahap kematangan mutlak . kalau yang xmatang ni memang xconsider lah . Daun alfafa yang matang kaya dengan klorofil . 

Daun daun ini dikeringkan dengan udara secara semulajadi bagi mengekalkan nutrisi yang terkandung di dalamnya . bahagian yang tak perlu adn tak penting dilupuskan .  

Daun daun yang dah kering tu tadi ,  dibiarkan menjadi serbuk sebelum dikompres menjadi tablet . Keseluruhan proses ni dijalankan di bawah pengawasan dan kawaln Shaklee dengan sangat ketat dan teliti .



Antara kebaikan yang kita dapat kalau sentiasakn mengamalkan pengambilan alfalfa dengan konsisten 

antaranya alfalfa


  •  boleh mencuci hati , darah ,dan usus . sebab apa saya cakapkan ini ? sebabnya ini adalah makanan yang sangat beralkali yg boleh mengembalikan kenormalan badan yang berasid , menghilangkan toksin , dari badan , bearsihkan hati ,bersihkan kolan , darah , mencantikkan kulit dan otot .
  • melawan alahan - ia memperbaiki keadaan kulit dan hidung sensitif , kurap , bau badan , dan ulat air , dengan berkesan .
  • baik untuk patologi di dalam usus dan perut - ia memperbaiki msalah penghadaman seperti kembung , hyperacidity , ulser , gastrik , hepatitis , dan sembelit . 
  • menyingkirkan lemak dan kolestrol .ya ,,tu dia inilah yang paling semua suka alfalfa sebab ia buang lemak , nyahkan lemak itu ,,      - kajian ade menunjukkan penggunaan jangka masa panjang dr alfalfa hapuskan lemak , kurangkan kolestrol , cegah sakit jantung , strok dan sakit darah tinggi . hanya alfalfa sahaja yang mengadungi saponin seperti span yang bertindak sebagai serat yang menyerap kolestrol .
  • melawan tumor - ia itu juga salah satu kebaikan yang kita dapat dari alfalfa , 
  • melegakan keletihan 
  • mencegah dan merawat artritis . 



cara pemakanan alfalfa :

untuk berpanjangan  : 2 kali sehari  maksimum 10 biji setiap pengambilan (kalau nak amik 3biji setiap kali makan pun boleh ,janji tak lebih dari 10 biiji ea :) )

untuk pencucian usus dan detoksifikasi ,cuci darah , lawan kanser  :
3-4 kali sehari , 10 biji setiap pengambilan (diambil dengan air kosong ) 



sekian sahaja perkongsian hariini ,terima kasih , 

 SELAMAT MEMBACA !!

sekiranya anda berminat.

sila  hubungi saya :

Farzana 
0178732289 sms /wassap
fb : Nur Farzana Roshaidi










You Might Also Like

0 comments

Contact Form

Name

Email *

Message *

Popular Posts

Like us on Facebook

https://www.facebook.com/profile.php?id=100013792563140

Flickr Images