3 TIPS MUDAH CERAHKAN KULIT

05:00



Ana pasti ada antara kita semua mesti suka kan kulit yang cantik . Apatah lagi kulit yang cerah :) senang citer kita panggil putih la..

Nak kulit putih tapi tak semua orang kulitnya sama, ada yang gelap sikit, kaler coklat , sawo matang , kuning langsat dan sebagainya. Korang pula kategori yang mana ?

Kalau Ana, kategori pertengahan kot, tak gelap mane tak cerah mane, hehehee
tapi kalau korang selalu terdedah pada cahaya matahari sentiasa
pastikan korang pakai protection yang sepatutnya.

Misalnya, lepas cuci muka, pakai toner, moisturiser, bb krim dan akhir sekali pakai la sunblock kalau korang kuat melakukan aktiviti outdoor. Jangan lupe pakai di tangan sekali sunblock tu. Kalau rasa malas sangat nak pakai sunblock atau takde sunblock,

Nak beli jauh pulak tu, so Ana cadangkan korang terus pakai krim yang ade spf tu . Kekadang di botol atau bekas krim tu ade la die tulis spf20++ lebih kurang macam tu lah.

Then, pastikan sebelum nak beli produk pastikan TIADA PARABENS baru beli tau. Korang pun boleh google je ape paraben ni. Ape kesannya bila kita pakai produk yang ada paraben. PAstikan yg selamat dan terjamin baru lah beli macam #nutriwhite
ok so di atas tadi Tips #1


Jadi kita pergi tips#2 pulak ye

Silalah makan vitamin, First of all, kalau korang jenis yang suka sangat hiking, jogging, main sukan, kerjaya pulak terdedah kepada cahaya matahari silalah rajin-rajinnya untuk makan vitamin.

Ana cadangkan korang ambil vitamin E shekli sebab vita e ni adalah pelindung uv semulajadi dan meneutralkan radikal bebas dalam badan kita. So kulit pun terjaga badan pun sehat kan?

Korang nak cantik, tapi malas nak keluar duit, habes tu macam mana nak cantiknya ? Jangan kedekut untuk orang yang tersayang dan nak buat org sayang kita :)

Tips #3 pulak adalah tiiiii....ti.....mun........ TIMUN !
So korang boleh ambil air timun(lepas dah basuh dan parut) tadi dan campur dengan maduu. Sapukan di atas muka yang bersih.

Simple je kan? #tips_ana

You Might Also Like

0 comments

Contact Form

Name

Email *

Message *

Popular Posts

Like us on Facebook

https://www.facebook.com/profile.php?id=100013792563140

Flickr Images