7 MAKANAN SIHAT CERDAS OTAK SUPAYA OTAK TAK LEMBAB

07:25

7 MAKANAN SIHAT UNTUK CERDASKAN OTAK

  1. Makanan yang pertama yaitu ikan. Ikan sangat baik untuk menutrisi otak kita. Didalam tubuh ikan terdapat asam lemak omega 3. Asam lemak omega 3 ini banyak terdapat di ikan salmon, tuna dan sarden. UNTUK OMEGA 3 terdapat dalam omega guard
  2. Makanan yang kedua yaitu pisang. Hampir semua orang menyukai pisang. Pisang ternyata juga sangat baik untuk menutrisi otak kita. Dalam buah pisang terdapat kalium dan magnesium yang berfungsi untuk transmisi saraf di tubuh serta otak anda.
  3. Makanan yang ketiga yaitu bayam. Bayam juga sangat baik untuk menutris otak anda. Didalam bayam mengandung vitamin B9 yang berfungsi untuk meningkatkan memori yang dibutuhkan untuk mencerdaskan otak anda.
  4. Makanan yang keempat yaitu telur. Telur yang biasa kita konsumsi juga sangat baik untuk menutris otak kita. Karena di dalam telur mengandung asam amino yang dibutuhkan untuk menutrisi otak kita.
  5. Makanan yang kelima yaitu alpukat. Buah alpukat juga sangat baik untuk menutrisi otak kita. Karena buah alpukat mengandung atau kaya akan vitamin E. Vitamin E ini berfungsi sebagai antioksidan serta mampu melindungi otak dari penuaan dini.
  6. Makanan yang keenam yaitu brokoli. Brokoli juga sangat baik untuk menutrisi otak anda, karena mengandung vitamin C, antioksidan serta betakaroten yang berfungsi untuk menjaga kesehatan otak anda.
  7. Makanan yang ketujuh yaitu cokelat. Cokelat ternyata juga sangat baik untuk menutrisi otak anda. Cokelat banyak mengandung Flavonoid yang memicu pembentukan sel saraf baru pada otak yang dapat menambah kemampuan menyimpan ingatan dalam memori otak anda.


sini saya nak kongsikan . antioksidan sangat bagus dalam badan kerana ia akan bebaskan radikal bebas dalam badan . Radikal bebas ini sangat bahaya kerana ia mengganggu kitaran pertumbuhan sel baru dan yang sedia ada . seterusnya boleh menyebabkan penyakit kanser .

jadi saya cadangkan anda , anda boleh neutralkan radikal bebas dengan VIVIX .
baca 21 kelebihan vivix


jika anda nak biarkan sahaja radikal bebas rosakkan sel anda dan anda akan dapat pelbagai penyakit anda duduk diam sahaja .

TAPI.. kalau anda betul betul nak neutralkan balik radikal bebas tersebut sipaya ta berleluasa dalam  badan ,

HUBUNGI FARZANA 017 8732289
FACEBOOK : NUR FARZANA ROSHAIDI

You Might Also Like

0 comments

Contact Form

Name

Email *

Message *

Popular Posts

Like us on Facebook

https://www.facebook.com/profile.php?id=100013792563140

Flickr Images