Percutian di pengkalan balak melaka

07:24

Kalini cik blog nak kongsikan pulak, percutian di oengkalan balak ,melaka .which is adalah 23-25januari 2015 yang lepas .

Alhamdulilah ,ni la masa nak luangkanbersama family trrsayang .lagipunmasa ni cik blog tengah cuti sem..so memang berpeluang follow.hehe


Cik blog cakap ,jangan tinggal kan saya ,mesti bawak .ehh mesti lah setelah berhempas pulas belajo ,ni nak kasik relaks otak 😃


Oke seterusnya , dah sampai tu ...kami amuk hometstay .which is 1km dari pantai pengkalanbslak tu .harga homestay ni rm130 semalam .tapi dapat diskaun die bagi rm100 je samalam .so aku rasa berbaloi dah ..hehe
 dah sampai tu siap siap kemas dah

Kami terus pergi ke pantai PB ,wow cantiknya ciptaaan Allah ,cantik sgt pantai tu ..indah subhanaallah !


Kamai minum petang di kedai yg pertama servixe yg sangatla tidak bagus .lambat dah tidkanmahu senyum .ayoo lari lah pelanggan macam tu
 hari yg seterusnya , takde la kami singgah sana dah


Ok esoknya ,kami
mandi manda pantai ! Kami pilihpergi ke tanjung bidara ,kerana pantai PB tidak boleh mandi .sebab struktur pantai tu sangat curam tau..

 tg bidara dari tempat kami 5km je .dekat .adik lelaki aku mancing dapat lah due ekor ikan jer ..yg lain mandi .and hati hati jugak dengan pantai ni .mandi tepi tepi oke .sebab .bile korang ke dalam sikit ,die macam setiap step tuboleh rasa tau makin lama makin dalam .and last ,saya tak nakkejar pelambung and tak rasa pulak kaki ni cecah pasir .



Saya dah cuak dah masuk ,tapi naseb baik saya ni boleh swim sikit2 so saya swim la ke tepi pantai .and kakak hulur tangan .so masa tu saya macam fobia sikit .ye la ,dah hampir lemas .
 alhamdulilah masih diberi lagi masa untuk hidup .syukur .


Ok dah balik tu ,settle dah tuk ari tu malam tumakan di kedai makan pulak .pantai tg bidara ni kan sangat bersih tau  .sebab org yg bersihkan tu ,memang kaut sampah betul2, bukan nye main main tau .bila buat kerja betul2 ,nampak la kesungguhan ,pantai pun bersih .


Tanjung bidara takde chalet/homestay ye .die ade resort die sahaja .

Next day ,tibalah hari yg nak balik,kemas kemas .sempat g ayer keroh untuk mydinmall melaka .depan tu ade kedai asam pedas ! Memang best sangat tau.boleh cuba .berbaloi tau .satu ekor ikan besar + nsi putih rm6 sahaja .so berbaloi baloi .ikan kembung BESAR DAN SEGAR .

 pengkalan balak





pantai tanjung bidara

Alamak...internet takboleh upload pulak ..nanti saya share kan lagi ye gambar nye .

Daaa..






















You Might Also Like

0 comments

Contact Form

Name

Email *

Message *

Popular Posts

Like us on Facebook

https://www.facebook.com/profile.php?id=100013792563140

Flickr Images