Tips Menghindari Osteoporosis

23:32

Bila kita makin berusia, ketahanan dalam badan kurang, ketumpatan tulang pun akan berkurangan. Ye la biasa kita dengar, orang-orang tua selalu mengadu sakit lutut, lenguh kaki dan macam2 lagi. 

Kalau berkait rapat, mesti korang pernah dengar pasal osteoporosis kan? Sebenarnya osteoporosis ni apa ye? 


Osteoporosis ni adalah ketumpatan tulang semakin berkurangan dan disebabkan itu, tulang kita mudah rapuh dan patah. Dalam tulang kita ni lah ,diperbuat dari, kalsium, kolagen ,protein di mana memberi kekuatan kepada tulang itu sendiri.

So semakin berusia, kolagen dalam badan kita semakin berkurang, kalsium banyak digunakan. Jadi apa yang perlu kita buat supaya kesihatan tulang sentiasa dijaga dan elakkan dari terkena osteoporosis ni ye?

So dari pembacaan saya, anda perlu amalkan pemakanan yg bersumberkan kalsium, protein dan kolagen, vitamin D. Semuanya diperlukan untuk ketumpatan tulang. Kebiasaanya, 35 tahun ke atas dan wanita selepas menopause lebih mudah kena osteoporosis ni.


Jom kita amalkan OSTEMATRIX
Dalam ostematrix ni lengkap dengan kalsium dan vitamin D yang sangat bagus tuk tulang anda. Kalau anda jenis yang tak boleh minum susu, memang saya cadangkan anda ambil je OSTEMATRIX ni. Lagipun mudah. Jom jaga tulang kita !

Pasti anda akan rasa keberkesanannya. Lihat testimoni di bawah ini



Jika anda berminat nak dapatkan sebotol ostematrix ni, bole terus hubungi saya 0178732289 farzana



You Might Also Like

0 comments

Contact Form

Name

Email *

Message *

Popular Posts

Like us on Facebook

https://www.facebook.com/profile.php?id=100013792563140

Flickr Images