TiPS ELAK MUKA CEPAT SUNBURN

08:16



Pasti yang tertanya macam mana lah nak elakkan sunburn ye ?selalu duduk di bawah cahaya matahari .selalu berjemur tapi takde protection kan ?haaa anda usah risau
 saya ada caranya

Senang je buat anda anda semua .dari pengalaman saya yang lepas.saya memang seorang yg aktif bersukan dan aktif dalam segala segi lah .main netball pun saya . Main long distance pun saya . Tapi saya dulu takde pakai ape2 pun .dan kulit saya memang cepat
sangat sunburn .

 bagi lah saya satu hingga dua jam duk bawah cahaya matahri conpemmm terus sunburn

Tapi masa saya dekat tempat belajar  sekarang, muka saya dah kurang sunburn .dan kadang kadang sunburn ni cepat sangat elok. Wahh best kan ??


Saya baru tersedar yang kulit saya dah makin kebal dengan uv dari cahaya matahari tau !alhamdulilah best lah sangat sebagai seorang wanita  saya juga perlukan kecantikan dari dalaman dan juga luaran, alhamdulilah.

Saya ni seorang suksis(sukarelawan polis siswa siswi) .jadi memang perlukan saya berkawat dan sering terdedah kepada cahaya matahari .

Tapi cuba teka ??kenapa kulit saya tidak sunburn dah mudah kembali ke pada warna asal kulit ??


Haa....




Saya hanya amalkan vitamin e shaklee.memang saya makan hari hari .rupanya dalam vitamin e shaklee ni ade selenium dan ekstrak dari biji anggur .wahh hebat tak ??

So saya suka guna  suka yang semulajadi.rasa selesa dan rasa kulit dilindungi

Kita pun boleh tau buat masker vitamin e ni.haa sebelum tu hanya vitamin e shaklee je yang boleh wat masker .cucuk dan guna minyak dia larutkan di muka.

Disebabkan vit e ni antioksidan so dia bantu sel supaya sentiasa sehat dan aktif dan bebaskan radikal bebas dalam badan kita .

Sebab tu lah vit e ni kan buatkan kulit kita elak dari sunburn

Memang bestt sangat .kepuasan tu memang dapat rasa !



haaa dah tak sabarkan nak cuba dan dapatkan vita e complex ni
 haaa jom hubungi saya

Farzana 017 8732289
Facebook Nur Farzana Roshaidi








































You Might Also Like

0 comments

Contact Form

Name

Email *

Message *

Popular Posts

Like us on Facebook

https://www.facebook.com/profile.php?id=100013792563140

Flickr Images