SET GASTRIK SHAKLEE

11:56



Assalammualaikum semua , guys bertemu kembali kita ye :)
 saya pasti anda juga ,kalau tidak anda mungkin ibu ke , sedara mara yang pernah mengalami masalah sakit gastrik ni .

BAGAIMANA GASTRIK ITU BOLEH BERLAKU ?

Perut kita mengandungi kantung kosong yang berotot terletak di bahagian atas di kiri abdomen, betul-betul di bawah rusuk. Panjang perut orang dewasa lebih kurang 25 sentimeter (10 inci) dan boleh mengembang untuk menampung satu gelen makanan dan minuman.

Ketika perut kosong, tisu perut tersusun rapat dan berlipat sesama sendiri seperti kipas. Apabila ada makanan, lipatan ini terbuka dan mengembang. Dalam perut inilah makanan diproses dan disimpan sebelum ia dibuang melalui ususDaripada mulut, makanan perlu melalui esofagus (saliran makanan yang panjang dan berotot) sebelum sampai ke perut. Dinding perut pula ada beberapa lapisan otot yang ‘menggodak’ makanan sehingga hancur.

Pada masa sama, kelenjar pada dinding perut merembeskan jus gastrik (termasuk enzim dan asid perut) bagi membantu mencernakan makanan. Satu asid, iaitu asid hidroklorik, bersifat kakis dan boleh melarutkan besi.

Bagaimanapun, kehadiran mukus atau cecair bikarbonat dapat menseimbangkan paras keasidan dalam perut dan melindungi tisu perut. Perunding Pembedahan Gastroenterologi, Dr Abd Hamid Mat Sain, berkata radang perut atau gastritis berlaku apabila keseimbangan ini terganggu.



Keradangan ini biasanya berpunca daripada tindakan bakteria Helicobacter pylori yang hidup dalam perut. Bagaimana bakteria ini berjangkit (biasanya pada kanak-kanak dan berlanjutan sepanjang hayat jika tidak dirawat) dan menyebabkan keradangan pada sesetengah orang belum diketahui dengan jelas



JADI dengan set gastrik Shaklee akan membantu anda , bagaimana ?






PEPPERMINT GINGER PLUS


~Shaklee Peppermint Ginger Plus mengandungi herba asli pudina, halia, jintan hitam dan jintan manis untuk rasa yang nyaman dan melegakan ketidakselesaan perut.

 
 
 
 
~Pil-pil juga boleh dihancurkan dan dicampur dengan air panas untuk minuman herba semulajadi.
 
 
 

OSTEMATRIX
~Pesakit gastrik disarankan untuk mengambil susu atau kalsium, kerana ianya bersifat alkali dan mampu meneutralkan asid di dalam perut.
 
 
ENERGIZING SOY PROTIN (ESP)
 
~ merupakan sumber protein unggul daripada kacang soya yang tinggi sifat alkalinya yang dapat meneutralkan keasidan di dalam perut.


~nutrien protein yang terkandung di dalam ESP sangat membantu membina sel-sel badan yang baru bagi menggantikan sel-sel lama yang telah rosak akibat dihakis oleh asid hidroklorik berikutan proses pencernaan makanan.


 
 
 
 
GUYS TAHU DI MANA NAK DAPATKANNYA ??
HUBUNGI FARZANA 0178732289
FACEBOOK:NUR FARZANA ROSHAIDI
 
DAPATKAN KONSULTASI PERCUMA DARI SAYA ! DAN CARA ATURAN MAKAN VITAMIN DNEGAN BETUL !


SET GASTRIK SHAKLEE , SET GASTRIK SHAKLEE , SET GASTRIK SHAKLEE














 

You Might Also Like

0 comments

Contact Form

Name

Email *

Message *

Popular Posts

Like us on Facebook

https://www.facebook.com/profile.php?id=100013792563140

Flickr Images