SETIAP YANG HIDUP PASTI AKAN MATI

19:37


Assalammualaikum terpanggil nak berkongsi kisah bersama anda ..
Yang hidup pasti akan kembali .

KIKI YANG WARNA PUTIH


Kisah ini terjadi kerana saya baru sahaja kehilangan kucing kesayangan

Baru sahaja lepas dua hari .

Semasa hari kejadian   saya baru saja lepas pergi makan open house ,
Alhamdulilah rezeki haritu …



Kenyang saya ,balik terus jaga adik …
Sambil tunggu nak keluar beli barang ..

Tetiba terkejut dengan panggilan kata , dia kata kiki kene langgar

Hanya Allah saja yang tahu , bagaimana perasaan saya masa tu ..

Ya allah ,, mencari kiki ,, kuatnya dia , rupanya dia duk belakang mesin basuh


Kiki terus  masuk rumah ..dari mulut dia terus keluar darah2 .. mungkin dia pendarahan dalaman .. kena langgar di bahagian perut .. Masya allah .. saya terus menangis tengok tersiksanya dia ..


Puas saya panggil nama dia ..
Dia masuk bawah katil saya
Saya ambil kembali dan letakkan di ruang tamu

Dia terus keluarkan darah dia dari mulut …
Saya lihat sendiri bagaimana dia sakitnya ..
Azabnya,,,,

Saya sayang KIKI … saya suruh kakak panggil ibu
Sebab masa tu saya tak tahu nak wat apa
Pengalaman yang pertama lihat kucing kuat lagi berdiri

Saya lihat mata dia .
Saya paham maksud dia ..saya mengerti dia sakit bagaimana …
Ya allah …hanya kau yang tahu lagi Maha Berkuasa


Jiran2 pun menenangkan aku , alhamdulilah …
Lepas terbca komen

Setiap yang hidup pasti akan mati..

Aku mula berfikir sejenak ..


Terima kenyataan


Saya akur …

Saya tahu saya saya perlu bersyukur dengan kehidupan yang ada..

Perlu buat sesuatu yang berfaedah …


Alhamdulilah bisnes Shaklee lah penentu nya

Saya selesa dengan Shaklee sekarang …

Bisnes shaklee juga banyak mengajar saya
Melatih diri saya mendekatkan diri dengan Allah..


Alhamdulilah ..saya bukannya alim .. tapi sekadaar berkongsi pengalaman ..


Anda takkan rugi jika join bisnes Shaklee

Saya janjikan kepada anda bersama sama dengan bisnes ini ..


Ada akan diberi bimbingan yang mantap ..SADOR STAR
Bersama di bawah bimbingan saya  dan juga bersama keluarga BINTANG …

NAK JANA PENDAPATAN , SEBAGAI PART TIME ATAU FULL TIME ,
 ATAU
 ANDA SEBAGAI PELAJAR UNIVERSITI , NAK CARI DUIT LEBIH ??

DAN SAMA SAMA MEBANTU KESIHATAN ORANG RAMAI ??




SILA HUBUNGI

FARZANA DI 017 8732289


DI FACEBOOK : NUR FARZANA ROSHAIDI

You Might Also Like

0 comments

Contact Form

Name

Email *

Message *

Popular Posts

Like us on Facebook

https://www.facebook.com/profile.php?id=100013792563140

Flickr Images