5 TIPS ATASI KULIT BERKEDUT

06:34

Pastinya setiap wanita akan mengalami penuaan dan masalah kulit berkedut. Tapi jangan risau buat anda anda semua Ana ada cara untuk anda semua atasi atau lebih tepat nya melambatkan proses penuaan itu.

Kulit dari tegang jadi berkerut dan berkedut jadi mari amalkan tips ni

1. LEBIHKAN MAKAN IKAN

Seperti yang kita tahu, ikan merupakan salah satu sumber protein yang sangat bagus dan diperlukan daya badan kita. Ikan juga merupakan sumber Omega 3 yang sangat bagus untuk minda dan otak kita. Kalau macam Ana kan, Ana suka sangat amalkan Omega Guard.   
Ikan pun Ana tetap  makan , Tapi kadang kadang tempat Ana belajar ni jarang nak dapat ikan So Ana consume Omega tablet terus. Senang terus telan


2. SOYA

Wahhh !! Nie Ana suka sebab kan soya is one of my favourite drink and flavour, Soya bukan sahaja dapat atasi kulit kering dan berkedut malahan ia mencantikkan kulit kita. Jadi pilihla minuman berasaskan kacang soya yang tidak diubah genetiknya contohnya macam ESP . Selain kulit gebu gebas , kulit pun tampak lembap gitu :)


3.ELAKKAN TARIK KULIT SECARA PAKSA

Haa ni kire macam selalu tak anda semua buat kalau nak tengok objek jejauh tu selalu kecikkan mata kan? Jadi kurang-kurangkan lah ye . Sebab kekerapan kita kecilkan mata untuk tengok objek jauh akan menarik kulit di tepi mata tu . Haa secara tak langsung berkedutla . So elakkan tau!


4. AMALKAN PEMAKANAN PRODUK ALPHA HYDROX ACID(AHAS) DAN VITAMIN C

 Acid ni jugak bagus untuk kite tau sebab ia asid semulajdi yang membantu membuang sel mati di lapisan kulit. Kalau vita c lak kan anda boleh  cuba VITA C  untuk kurangan anti penuaan dan menghalang uv direct terus kepada kulit kita.


5. MINUM AIR KOSONG

Ni kalau Ana tak bagitau pun Ana rasa semua pun tahu kan? Badan kita memang perlukan air untuk melakukan proses-proses dalam badan macam penghadaman, pembersihan dan sebagainya

So anda pastikan minum air kosong dengan banyak dan secukupnya tau.


Okay Ana rasa cukup la 5 tips atasi kulit berkedut. Nanti Ana share lagi untuk entry yang akan datang

Stay tuneeeeeee...

UNTUK DAPATKAN PRODUK DI ATAS CONTACT ANA TERUS YA

FB NUR FARZANA ROSHAIDI
CONTACT 0178732289


You Might Also Like

0 comments

Contact Form

Name

Email *

Message *

Popular Posts

Like us on Facebook

https://www.facebook.com/profile.php?id=100013792563140

Flickr Images